Followers

dugaan

assalamualaikum



balik dari kerja hari ni . aku terus mandi . tanpa capai tuala , melulu masuk dengan handbag & helmet . bukan tak sempat takut nak terkucil ! sebab aku basah kuyup balik dalam hujan . bibir aku terketar-ketar , tangan & jari-jari aku kedut seribu .kalah anita sarawak .


hari ni aku shift petang , so balik malam ahh , entah kenapa malam ni hujan .tidak seperti malam biasa yang cool dengan angin sepoi-sepoi . mula-mula tu hujan lebat sangat-sangat . nak redah je , aku takut . al maklum lah , dulu aku xcident pun masa hujan . jadi , aku tunggu lah sampai hujan reda . malangnya , hujan tak reda-reda . aku tunggu di kaki lima deretan kedai berhadapan dengan motor scooter aku . kesian scooter aku mandi hujan , tapi dia cool je .




tunggu dan tunggu . 



pastu , nick nampak aku . dia pergi kat aku . btw , nick kerja dengan mak dia kat kedai makan ( thai food ) . alhamdulilah , nasib nick ada . tak ahh aku cuak sorang-sorang duduk situ . jap , nick tu perempuan bukan lelaki . pastu , nick ajak tunggu kat kedai dia . so , aku ikut ahh , drpd duduk sorang-sorang kat situ . nick datang dengan kawan dia yang kebetulan kerja dengan mak nick jugak . pastu payung muat-muat untuk dua orang je . so , aku amik keputusan pakai helmet je ahh nak lintas jalan . gila hot lah kan pejalan kaki pakai  helmet . ahh , ada aku kisah ? . sampai kat kedai nick , 50 peratus baju aku basah . 




aku pun duduk kat kedai nick di satu ruang meja tengah-tengah . mean , kalau ada pelanggan singgah kat kedai sure akan nampak aku dulu . aku tunggu sorang-sorang . dengan harapan hujan akan reda . nick tanya aku nak air apa , so aku kata lah air teh ais . hujan pun minum air batu . haha . pastu ada ahh sorang laki ni masuk kedai , dia tarik kerusi kat meja aku . aku ingat dia nak duduk situ . rupanya dia nak alih kerusi tu sebab nak lalu . mungkin naluri aku je kot yang rasa macam tu . ok , fine , aku kan perasan . tak malu aku kan ?





pastu aku cover-cover ahh , sebab ramai betul laki-laki lepak situ . segan jugak aku . mana tak nya , aku kan perempuan . pakai baju kurung lagi . pastu jap lagi ada pulak laki-laki yang tegur aku macam ni

" kesian nya dia duduk sorang "




adakah aku bermuka simpati sampai kau kata kesian ? haii , aku tak de apa-apa pun duduk sorang , kau pulak yang kesian . kalau macam tu , cepat call bersamamu aku nak jadi artis buat muka kesian.




pastu aku cover lagi , buat-buat tengok jam . walhal aku tak pakai jam pun . korang rasa diorang perasan tak ? haha . pastu aku buat-buat tekan phone , bajet ada orang mesej padahal tak de pun . 


hujan macam dah serik , tapi still hujan lagi . aku buat keputusan untuk redah je . kalau tak redah , sure aku sampai lambat . mak aku nak ambik tapi aku kata tak payah sebab aku tak nak tinggal scooter aku macam tu je . kalau orang curi macam mana ? bukan senang nak dapat sebuah motor bagi aku yang dari golongan sederhana nih .




so , aku balik redah je ahh . kat parking moto , ada lelaki tu boleh suka pulak kat aku . rilek ahh der , aku tahu kau bawak kereta , aku bawak scooter . aku cool je , kau pulak yang tergelak-gelak . ahh , kalau kau orang yang aku kenal sure aku makan hati dgn kau .




aku bawak moto laju 40 je , tak lebih dan tak kurang . ok , tipu , tak lebih tapi kurang ye . entah kenapa hari ni sikit punya banyak lori . aduh , aku lagi takut . aku tak potong orang pun , cuma orang yang potong aku . lembap macam kura-kura ahh aku nak cakap kat korang . pastu ada pulak mat rempit bawak moto rxz laju gila potong aku . tak takut ke kau ? laju-laju jalan licin hari hujan ? korang jawab korang mat rempit . haha .




kereta tak habis-habis cemburu dengan aku . ashik hon je . padahal aku dah duduk line tepi kiri dah tu . aku tak kacau line kereta pun . dah lah kereta-kereta ni hentam aku bila ada lopak air . basah kuyup aku kene air-air kotor jalanan . boleh korang bayang tak banyak mana bakteria kat badan aku ? tapi aku rilek je . cool ahh . padahal aku geram gila !kene lopak air sikit dah geram kalau dilanda tsunami macam mana ? seharusya , kita kena sabar kan . apalah aku ni . tapi cakap pasal tsunami , kemana hilangnya ultroman yang konon nya boleh lawan raksasa tu ? mana detektif konon yang kecil tu nak siasat kenapa tsunami boleh jadi ? mana ghoku ? sibuk cari dragon ball ? sailormoon ? sailormoon mana ? ahh , fantasi kartun semuanya !jap , doraemaon tak de alat yang sesuai ke ?



ok , dah lupakan . berbalik pada cerita



alhamdulilah sampai jugak rumah . tapi lewat ahh jugak . yang shok nya , sampai je rumah anak buah aku sambut aku dengan tuala . pastu boleh pulak dia kata cam ni 



" bestnya adik acu mandi hujan "




ok , budak-budak .biasa ahh . aku dulu pun macam tu .



padahal aku niat hari ni nak taip blog pasal zaman aku kecil dulu . dah dapat dugaan ni  , taip entry ni jelah 



:)



p/s : tadi masa tangah kerja , mak aku call cakap sepupu aku meninggal . takziah untuk abang farhan dan sekeluarga , al-fatihah .




bubye

No comments: