Followers

dulu aku kau kutuk . sekarang ?

assalamualaikum



esok dah berhenti kerja . tup tap tup tap dah 3 bulan kerja . ringan sangat waktu berlalu . berat jugak kepala nak uruskan hal-hal sambung belajar . kekuatan datanglah , perlukan kamu . stress pergi lah bersama marah . harap tak datang lagi.




di atas cuma , pengenalan . ni sekarang berkait tajuk.



----------------------------------------------------------------------------------



hai kau . senyum . masih ingat aku lagi ? aku ingat dah lupa . ashik poke aku tak henti-henti . kau add aku buat tak layan . kau inbox aku ye ye ol je nak baca . kenapa nak sangat jadi friend list aku ?




dulu kau selalu ejek aku . kau selalu panggil aku minah tonggek . apakah ? kau kutuk nampak pelik leher aku panjang . aku nak baiki sikit kutukan kau , model semua leher panjang a.k.a jinjang . kau ada pernah tengok model tak de leher ? tak de .tapi , aku bukanlah model .pantang aku naik tangga suara kau yang aku dengar dulu . pagi-pagi aku dah kena ejek .




dulu kau peduli ke semua tu ? asal bertembung kau tunduk pandangan kau . apesal ? dulu kau asyik kutuk aku bila aku tunduk , kau kata aku takut . kau tunduk ? malu mungkin . aku rilek je buat muka slumber . tak de hal lah mulut cakap. dalam hati , kau lagi ,serabut ahh !



kau hantar chat puji aku melebih-lebih . kau kata sekarang aku lawa , aku comel , aku..apa lagi ? ntah tak hafal ayat kau . mungkin kau dah bagi ayat ni kat semua perempuan . malangnya aku dapat ayat sama . aku cuma cakap terima kasih , alhamdulilah . dah orang puji takkan aku nak maki-maki balik .walhal dulu , kau kata muka aku bersepah ke tepi jalan . hey dude , aku ingat lagi ayat kau .




kau cakap lagi , terima kasih buat kau berubah . aku tak tahu celah mana aku buat kau berubah . bila masa ntah aku sedarkan kau . kau dah lama aku tak tengok . sejak akhir-akhir ni mungkin bersua . sebab semua orang dah ada fb . termasuk kau dan aku . yang pasti , kalau kau betul-betul berubah , bersyukurlah pada ALLAH , munkin DIA titipkan hidayah untuk kau . siapa tahu ?




kau malukan aku depan orang ramai . kau berlagak kaulah paling hot masa tu . kau nak suruh aku nangis . barulah kau rasa puas sebab sudah tentunya kau menang . tapi aku tak nangis pun . k tipu , depan kau memang aku tahan airmata . belakang , menitis jugak . hey , aku kena buli . bukan dengan perempuan rebut balak . tapi dengan lelaki , konon number telifon tidak berbalas . dah ntah kenapa ntah waktu tu .



 kau kutuk aku kadang-kadang bukan berdasarkan kelemahan aku . cuma melencong ke lain . cuma dari dulu sampai sekarang , aku nak tanya . apa kena leher firaun dengan leher aku ? aku tak pernah pun dengar atau baca , pasal leher firaun . ahh kau . selalu merapu .




dulu , kau curi nasi lemak aku . sampai aku termakan nasi lemak kawan aku . motif ? aku ingat orang main-main sorok nasi lemak aku . waktu nak basuh tangan . aku tengok bungkusan nasi lemak dah berterabur . kau buang nasi lemak aku dalam tong sampah . kau kejam !




kau makan ,kau makan berdiri , kau malas nak pergi basuh tangan . kau ambil air aku buat basuh tangan kau . kau tak sedar air tu air apa . kau ingat air warna putih , air masak . tapi , kau "pandai" jugak . aku bawak bekal air gas . aiskrim soda . kau buta tak nampak ada gas ?




dulu aku tak layan kau , kau dan kau . tak kira lah apa kau buat kat aku . cuma kau asyik dengan perangai nakal , buli aku .




sekarang , sama . aku still tak layan kau . cuma kadang-kadang terkilan dengan "ayat" kau nak mengayat aku . elok-elok aku tak buka cerita soal lama . kau bangkitkan .



siapa yang mula dulu dari dulu sampai sekarang ?



kau kata aku berbeza dari dulu . ya , sebab dulu aku cuma mampu melawan .
pot pet pot pet mula menjawab segala bagi kutukan kau .



sekarang ? aku rasa kelakar bila kau ramai-ramai mintak maaf dengan aku secara serentak.



facebook memang hebat dapat temukan musuh lama



aku berangan cerita aku seolah , boys over flower . aku macam lagak sesuai jandi . tapi korang tak layak f4 . apatah lagi jun pyo
*gila perasan aku*




tak habis-habis




p/s: kau disini menunjukkan ramai 



seruis dah tak peduli


chill


bye




4 comments:

Betty said...

ma aku rase macam tahu jer sape....
budak mase kite form 2 dulu????? budak yg slalu wak kacau kelas kite tu????

aqmar jusof said...

betul !!!!! hahahahhahahahhahah

atierahyowng said...

hahahaha.. betul dh tu bai.. dengan aku aku pn kene.. aku igt g ayat die.. "mende tengok2 aku kerat bulu mate kan !" jaht ngoh laa.. sian aku.. huwwaaaaaa
kema kema sesuai lah mu jd jandi.. hehehe.. boys over flowers gtu.. tp mu je la yg cantik.. hero2 kt cite tu sume dah bertuka jadi buruk sebab kne sumpah !! haha

aqmar jusof said...

kak yong : hahahhahahhahahhahahah , cerita lama kan , hahah..ingat ahh ! smpai bila-bila ..mmg kena sumpah pun...siap baca ayat asma ul husna lagi ohh..hahah