Followers

hey,saya dah ada kat malaysia !

assalamualaikum






usai flight berhempas di air port , aku terus menarik luggage menuju ke kaunter scan . terhendap-hendap mencari paras ibuku . tak jumpa , hendap lagi . hendap lagi . hendap lagi . dah cukup !






bajet lah aku belajar kat luar negara . padahal kat dungun je pun . still malaysia lagi . alaa , podah minah ni !








hey , aku dah ada kat kemaman ni ! alaa , chill lah kemaman dengan dungun satu jam je pun . nak heboh sangat .








ahh , tak peduli . yang penting dah dapat balik rumah . then , dua minggu lagi dah nak pergi sambung nursing pulak . alahai , sekejapnya masa . tak adil tak adil *sambil hentak kaki atas lantai*






semalam mak aku dah ambil aku bawa balik dari uitm . dalam jam 6.30 p.m tu aku bertolak balik rumah . lapar . perut dah nyanyi lagu hindustan . aku cuma makan biskut je pagi . pastu dah tak makan-makan dah . tu pun nak bagitahu . ye ye ol je kan .








mulut kempunan gila nak makan fast food . perut kata ok , takpe je makanan apa-apa pun . mulut tetap nak fast food . tak nak kalah der . 








nah mulut nak sangat kan . mak guwa pun ajaklah makan mcd . senyumsikit . bajet gangster ahh cakap guwa-guwa .


sumpah rindu gila kat maisarah . dalam kereta dia tak berhenti-henti cakap .




nenek,mak , mak saudara aku cakap , nak tahu muka aku masa kecil macammana . tengok je lah sarah . ye aku memang comel masa kecil . heyeewww , perasan .




sampai je kemaman , aku pandang luar tingkap . ala-ala , orang yang dah dua tahun 3 bulan tak balik kampung halaman . meskipun aku di dungun cuma 2 minggu 3 hari .kemaman dah banyak berubah lah . ceh !




sampai rumah . angkat barang . barang aku banyak gila rasa . semua orang kat uitm tegur macam tu . penat . 




hari ni , aku pergi beli broadband celcom dengan abang aku . susah gila tak de internet der kalau nak belajar ni . susah payah aku daftar wifi kat uitm , tapi tak leh nak guna pun . best guna wifi rumah . laju je . terima kasih wimax ! nanti ambillah saya jadi duta . yang ado ! 




p/s : tapi broadband tak leh daftar nama sendiri . alaa , nak ngajuk ahh kalau macam ni . abang celcom ye ye ol je mintak ic aku muka budak-budak masa darjah 6 . pastu dia tengok tahun 1993 . julai . 21 , so tak cukup lapan boles lagi . eden cuak ahh . terpakso ehh guno ic abang eden . tadi tak tanya dulu umur berapa .



hai saya baru 17 tahun , berapa bulan ntah .



p/s : sebelum balik sempat lagi buat tutoriol shawl untuk kawan-kawan di uitm . suka . 

No comments: