Followers

ya , hari jumaat dah lusa dah pun

assalamualaikum




senyum banyak :)




lusa dah nak start sambung belajar balik . hari tu padahal dah post soal nak sambung belajar ni . tak pe , tak de hal . yang lepas uitm dungun , yang sekarang kolej kejururawatan kuatan .
ramai yang tanya saya , kenapa pergi kolej ? ehem ehem , nak cakap sikit . ini bukan kolej semberangan kolej . ini bukan kolej yang kena bayar mahal-mahal tuh . ini kolej manyak beri untung ! haha . tak de lah . sebenarnya kolej yang saya nak pergi ni di bawah KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA , dikelola oleh spa8 , kerajaan sebagai penaungnya . so , kat sini saya tak payah lah nak keluarkan duit . semuanya ditanggung oleh kerajaan . habis je 3 tahun saya belajar , jadilah saya seorang nurse yang baik hati dan sayangkan pesakitnya . haha . ni dah lebih .




kali ni tak sama macam nak pergi uitm dungun hari tu . dulu feeling habis tak nak pergi dungun . semangat budak sekolah masih membara . ye lah , aku dulu pun mana pernah duduk asrama kan . so , lepas dah timba sedikit ilmu dan pengalaman di sana . aku lebih matang nak atasi kesenangan dan kesusahan hidup . sebab ofcourse lah kehidupan lepas ni lebih mencabar . of courselah hari-hari akan tengok darah . k pengsan . haha . tak de lah , aku ok apa dengan darah .




so , baiklah sekarang akan berhijrah ke kuantan . tak de lah jauh sangat . rezeki aku selalu dapat dekat . mintak-mintak posting nanti diorang hantar kat dekat-dekat jugak . amin .




banyak perkara nak kena selesaikan . tandatangan ni , tandatangan tu , pastu angkat sumpah lagi . medical check up lagi sekali . ambil darah lagi . ujian saringan air kencing lagi . penat jugak dua tiga hari ni . tapi alhamdulilah , half dah siap . half baru ? nak pergi lusa dah pun . ohh , cik aqmar tolong jangan buang masa sangat !




nanti akan selalu berkerjasama dengan doktor . nanti akan belajar soal teori dan praktikal . nanti kalau sakit , datanglah hospital tengku ampuan afzan . aku belajar kat sana . pastu , kan best kalau ala-ala kim hyun jung ada . haha . tetibe .




dah tak tahu nak cakap apa . weh , sekejap je . pejam celik pejam celik . aku dah besar . dah habis sekolah , dah sambung belajar , then , 3 tahun lagi akan berkerja . sekejap nya masa . dulu aku rasa kecik je lagi . suka main kahwin-kahwin dengan kawan-kawan . buat lari gincu mak . marah mak sebab gincu patah . haha . dah cukup .





entah macam mana lah rupa aku pakai uniform nurse . pastu nanti janganlah panggil aku misi aqmar . sebab ayat misi macam subjektif sangat . macam misi dan visi . panggil saya cik aqmar . choi !



kalau dekat dungun ada ala-ala kim hyun jung , nanti dekat kuantan biar ada ala-ala lee min ho pulak . haha .

ahh gila kuat berangan . ni hahh , satu lagi penyakit aku .


p/s : saya paling pantang kalau orang lelaki panggil kita suruh pergi kat dia . hishh , sangat pantang ! tolong hormat orang perempuan boleh ? pastu jangan nak mengada sangat . even , shahir yang panggil aku suruh pergi dekat dia pun aku tak pergi , sebab dia dah ada rozita che wan . aku merajuk dengan dia . haha . k yang ni tipu . kalau shahir betul-betul panggil aku , pengsan lah aku . 



No comments: