Followers

ada sesuatu yang menarik tentang terawih semalam

assalamualaikum , 




hal semalam punya cerita hari ni pula cerita . maaflah , semalam balik terawih , rollcall , makan-makan sikit dengan roomate , study dan terus tidur . 




semalam pergi terawih dekat masjid sultan ahmad . bukan tiap hari boleh pergi terawih sebab kadang-kadang ada kelas malam . ganti untuk hari raya . padat bukan masa ? so , ada kesempatan semalam , pergi lah terawih dekat masjid sekejap , baru lah rasa feel ramadhan . baru lah dapat keluar dari kolej ni walaupun sementara . apa yang menarik nya , bila waktu balik , ada budak kecil comel , perempuan , pakai tudung , pakai brooch panjang , tapi dia memang kecil lagi , 2 tahun lebih mungkin . sambil minum air yang disediakan untuk moreh , dia tarik tangan roomate saya . ingat mungkin dia salah orang , nak pegang tangan mak dia ke , kakak dia ke , abang dia ke . rupa-rupanya dia nak salam . ohh , comelnya ! kemudian dia tarik tangan saya pulak , dia salam lagi . ya ALLAH , bagusnya budak comel ni . kita tak hulur tangan pun , dia dah tarik tangan kita . alhamdulilah , moga berterusan hingga dia dewasa . ameen .






sebenarnya , ni baru balik kelas . kelas bel . nurse pun kena belajar english :) . rasanya saya amat selekeh disini . tak bukan " rasanya " tapi " memang " . saya malas nak bersiap . kadang-kadang pergi kelas pun tak pakai apa-apa . kalau rajin sikit , pakai toner , pelembap then bedak sikit pastu calitkan lip ice , tu pun kalau ingat lah . pakai tudung putih ntah apa-apa , pakai seluar trek dengan kasut bertumit satu inci . kau ado ? HAHA . pastu bawak beg kitar semula "anakku" yang selalunya orang bawa untuk shopping sayur . sebab , saya rasa sini dah macam rumah "tertutup" . malas nak bersiap , malas nak pergi kelas , rutin harian yang sama , tiada apa yang menarik . takpe lah , kalau saya bersiap elok-elok orang pandang atas bawah pulak , ni lagi tak selesa . serius . saya tak tahu apa yang tak kena dengan style saya disini . saya pelik atau orang disini yang pelik ? kat kemaman ok je pun .




26/8 ni dah start cuti raya . petang habis kuliah saya balik . angah ambil . nak naik bas memang tak lah kan . alahai , dekat je pun . kalau saya naik bas thong aik tu pun belum tentu dapat sampai dalam masa 45 minit , 2 jam ada lah . tu pun nanti nak berasak-asak dengan orang ramai . warga asing jangan cakap . pastu mula lah penyakit tibi menular dalam kalangan rakyat malaysia . jangan tak tahu ya , penyakit tibi berasal dari warga asing ! pastu saya nak pergi bazar kemaman pulak , saya nak berbuka puasa dengan kawan-kawan saya . rindunya ! 




cuti cuma dua minggu . ok lah tu kot . rata-rata orang lain saya servey dalam muka buku , cuti seminggu je . terima kasih goverment ! #cepatkanlah masuk elaun ! haha , pastu 11/9 dah start balik kuantan balik . huhh , lambatkan lah hari ! naik cuti dah kena ambil exam mid sem pulak . first time ambil exam nursing , cuak doh . kemudian fully masuk kerja wad . saya posting dekat hospital tengku ampuan afzan je . so , tak payah lah nak punggah barang ke hospital-hospital daerah . alangkah baiknya , kalau dapat posting dekat hospital kemaman . dan , tahu-tahu je lah kalau masuk wad , busy lah memanjang . takpe lah , cari pengalaman :)




kemudian lepas habis posting , exam lagi . exam osky pulak . maknanya exam berkaitan dengan praktikal-praktikal yang kita dah buat kat hospital . ni yang saya takut ni . sebab akan ada judge yang akan tengok dan beri markah . takpe lah , akan buat yang terbaik untuk tiga tahun akan datang . yang paling penting untuk mak ayah ! yeah ! semangat-semangat .




jadi , sampai disitu saja lah . terima kasih :)




p/s : raya tahun ni macam tak de mood nak raya . kalau dekat rumah ni dah servey-servey dah baju raya .

No comments: