Followers

anatomy and fisiology

assalamualaikum




hari ni dah 24 ramadhan , esok dah 25 ramadhan . 26 ramadhan dah balik kemaman :) sukanya hati . asyik count down tak henti-henti . lepas tu raya , ya ALLAH , pejam celik pejam celik sekejap je masa . kemudian dua minngu seterusnya , balik kuantan balik . huhh . tak nak fikir , tak nak fikir . nanti tak semangat nak raya .




baiklah , berpandukan tajuk di atas , sebenarnya saya dah nak exam . first time ni exam nursing . so , title tu sebenarnya subjek yang saya ambil . memang wajiblah ambil setiap student nurse kan . tapi masalahnya saya sangat-sangat lah lemah subjek ni . korang ingat senang eh tajuk ni ? ya ALLAH , bagai mahu terkeluar baca dan hafal subjek ni . lain lah kalau orang bijak pandai sains kan . :) tapi serius lah weh , bagi saya agak susah sebab saya bukan dari aliran sains tulen , saya budak akaun . agak culture shock jugak minda saya nak menerima semua ni .




tapi ,  takpe , oleh kerana semangat yang membara , saya akan berusaha juga . yeah ! sebelum balik kemaman , saya ada test hari jumaat ni . means, pagi lah kan . sebab saya balik petang jumaat tu naik bas sebab tiket pagi habis . k tipu , tak balik naik bas pun , mak saya datang ambil .ya ALLAH , tak sabarnya . dalam kelas ilmu ntah ke mana dah , sebab hati dah ada kat kemaman . jasad je masih di kuantan . HAHA , over ! tapi serius , semua student batch saya asyik count down hari je . suka lah tu boleh SOP !




baiklah , berbalik pada anatomy and fisiologi . apa itu anatomy ?


ianya adalah kajian tentang struktur tubuh dari segi binaan , susunan , organ dan perhubungan manusia di antara sistem-sistem tubuh .




fisiology ?


ianya adalah kajian tentang tugas-tugas dan fungsi-fungsi organ dan sistem yang terdapat dalam tubuh badan 




gila tak pening nak belajar semua ni ? pening ya lah , gila tak ahh . nak kena hantar dekat wad dahlia ? tak nak tak nak ! baiklah , dalam kelas saya lah yang selalu ditujukan soalan . ya lah , student lemah kan :( . so , setiap kali puan afrah masuk , orang lain tak perlu berteka-teki siapa yang akan ditanya reverse topic , tak lain tak bukan saya lah kan . dan setiap malam , saya akan berbincang dan berborak dengan roomate , soalan apa yang akan puan afrah tanya saya besoknya . nampak tak permainan nya ? tapi , puan afrah sangat-sangat lah baik . ada kala dia juga tegas . tapi saya tahu , dia nak saya improve dalam subjek dia . misalnya hari ni , dah tahu setiap hari memang kena tanya , eh , saya tertinggal nota pulak . gelabah mak nyah ! 




lepas tu , bila puan dan nak start tanya reverse topic , saya cepat-cepat angkat tangan . tapi , macam pelik ahh tiba-tiba angkat tangan . soalan tak di tuju lagi . mentang-mentang ahh , setiap hari kena tanya , hari ni tak tanya lagi nak jawab dah . HAHA . tak tak , sebenarnya , saya cepat-cepat angkat tangan sebab nak bagitahu puan yang saya tertinggal nota . alhamdulilah beliau tak marah . pastu dalam hati ber sorey lah , hari ni maybe tak kena tanya soalan lagi . TAPI , tetap sahaja ditanya , apakah contoh penyakit yang dibawa oleh bakteria staphylococus aureus ? alamatnya , mengelabah lah eden . TAPI ! nasib baik puan tak marah jugak . huhh , hari ni selamat . kita tengok esok pula . 








jadi inilah meja perjuangan saya :)





jadi , doakan kejayaan saya disini , dan insyaALLAH saya juga mendoakan kejayaan anda 




p/s : 5ss1 2010 jangan lupa check even korang okay ? tak pergi tak dapat suprise :) HAHA





klik untuk besarkan . dan perhati apa yang telah dihighlight kan :)


ok , bye , assalamualaikum

No comments: