Followers

alhamdulilah

assalamualaikum


kita tak pernah jangka apa yang akan berlaku dalm hidup kita . yang pastinya , kita cuma akan teruskan sahaja kehidupan kita tu . tapi sebenarnya mengerti tak kita kehidupan kita adalah untuk apa ? peringatan untuk saya juga . 




melalui fasa-fasa baru dalam hidup , buat saya faham tentang siapa kita sebenarnya . atau pun kita tahu siapa kita , cuma kita leka . peringatan untuk saya lagi . saya bukan sempurna , Allah yang memiliki kesempurnaan . saya tahu ini dugaan , dan saya tahu Allah tidak kan beri sesuatu cubaan itu , melainkan kita mampu untuk harungi nya . Allah bukan tidak tahu kita sedih , bukan tidak tahu kita derita , kerana Dia lebih tahu lah Dia beri ujian pada kita , sebab Dia tahu kita akan dekat padaNya bila kita susah .seseorang pernah bagitahu saya "kita akan lebih mengingati Allah bila kita susah , tapi andai kita senang dan kemudian kita mengingati Allah , kita akan rasa ketenangan yang selama ini tak pernah kita rasa "




saya tak salahkan orang yang perli saya bila lihat saya ? saya tak salahkan diri saya juga dengan semua ni . ketahui lah saya suka dengan semua ini . saya rasa dilindungi , saya rasa dihormati , saya selesa , saya tenang . alhamdulilah Allah mudahkan perjalanan hijrah saya . cuma terkadang saya kesal , saya kesal bila ada yang pandang negatif . saya juga kadang-kadang kesal bila ada yang perli . saya terasa juga . tapi , saya tahu ni dugaan untuk saya . memang kita akan nampak ganjil . tapi saya tahu Allah sukakan yang ganjil . ya . ini cuma dugaan kecil . Allah nak uji kekuatan saya mungkin . 




tapi saya tak nafikan saya dapat feedback yang baik .alhamdulilah , dan tahukan kehidupan kita bergantung kepada pilihan kita . saya belum cukup ilmu lagi , dan saya mahu terus cari ilmu . :') 




biarlah macam ustazah , biarlah tiada style , biar lah macam orang tua , saya tak kisah , saya tahu Allah beri ujian untuk saya melalui mereka . jadi terima kasih :')



terima kasih . assalamualaikum :')





No comments: