Followers

kronologi after final

assalamualaikum 




alhamdulilah ,  done with final exam and final osce . sekarang baru lah rasa agak bebas dan tak terikat sangat dengan nota . hee :) sekarang barulah rasa tak bersalah nak menaip blog , tak rasa bersalah nak online facebook , walaupun tiap hari jugak saya online tengah-tengah final ni . apakah ? hee :)




baiklah , biasanya after final boleh lah cuti sem kan ? kan ? kan ? tapi saya....okay saya tak cuti lagi . maksudnya saya kena habiskan masa praktikal saya lagi seminggu dekat hospital tapinya kena tambah lagi dua minggu . means tiga minggu lah untuk praktikal habis final examni . T , T . tapi takpe , berakit ke hulu berenang ke tepian . nak yang mudah-mudah kena hadapi yang susah-susah dulu . lepas tu after praktikal 3 minggu , saya ada dinner pulak dengan student nurse-student nurse kolej saya dekat gambang . so , dah kata dinner mesti ada tema kan ?






ehem ehem , tema dia , glitter of the night . yang ngelip-ngelip tu lah . jadi , sekarang maybe pelatih dah sibuk cari baju , kasut and pelbagai lah kan . and saya ? saya rasa lebih elok saya recycle-recyle baju lama . then , tambah apa yang patut . yang penting masih menutup aurat kan . tak adalah nak glitter sangat kot , yang penting hati kita glitter di mata Allah , taknak gelap-gelap kan ? amin amin amin :) cuma sekarang rasa macam nak cari kasut . adalah jugak ushar-ushar tapi bila dah minat , saiz pulak dah habis , yang tinggal pun display je . tak pakai kasut lah jawabnya nanti . okay tipu . sory :) takpe takpe takpe , misi pencarian kasut masih bermula , banyak lagi tak tengok . dan bila difikir-fikir balik , lama sangat kot saya tak shopping . okay sudah pasal kasut .




dan dan dan , yang paling bestnya , after dinner , saya ada...........cuba teka cuba teka ?? yes , cuti sem ! akhirnya lah kan dapat cuti sem sebulan pulak tu . dapat balik rumah . and then kena lah fikir dalam masa sebulan nak buat apa kan . mesti banyak nak buat nanti . hee :) dan mungkin lebih banyak duduk dalam rumah je kot . masa ni je kot pom pang pom pang nak buat tu nak buat ni . then , bila balik rumah , hurm duduk dalam rumah je kot . ye lah kan , sebab saya cuti sem tak sama dengan kawan-kawan punya cuti sem , diorang habis cuti sem , saya baru nak cuti . tapi takpe , nick and fatin pun ada . hawa pun duduk dekat je . and suhaili ? ya , dah lama tengok suhaili , lama sangat rasa , raya aidilfitri pun tak sempat jumpa , rindu lah nak sembang-sembang dengan dia and rindu nak gelak bila dia buat kelakar . 






dan godek-godek lappy , pergi dekat gambar-gambar lama , eh terjumpa pulak gambar ni





teringat pulak masa nak ambil spm , so semua lah kena bawak ic kan . then , ambil lah gambar pastu boleh pulak tergelak-gelak tengok ic kawan-kawan . elok sangat lah kan , orang gelak yang kita , kita gelak yang orang . HAHA  rindu :') nak balik zaman sekolah balik boleh ? 


sampai dekat sini je lah kot . petang ni saya kena pergi orientasi wad pulak . dan praktikal kali ni saya akan masuk wad medical lelaki , agak busy jugak lah kan wad ni . antara wad-wad terkenal lah kot ke"buzy"an nya . sebelum ni , saya pernah masuk wad surgical and orthophedic (patah) . ya , yang paling best wad surgical and yang paling agak tension wad ortho . semua kaki tergantung je . hee :) tapi best lah jugak , ofcourse lah sebab saya lah yang selalu kena marah kan dengan patient . T , T , saya nak tolong je , bukan nak sakitkan , dah habis lembut dah tu angkatkan kaki T,T .tapi saya nak ucap terima kasih jugak sebab dapat sedarkan saya , contohnya , kalau saya merungut kaki saya lenguh ke ataupun apa-apa yang susah ke , saya kena ingat patient wad ortho , mereka lagilah susah , tercucuk besi lagi dekat kaki , jadi kita kena lihat orang yang lebih susah dari kita , dan bersyukurlah kaki kita masih baik . and , lepas ni jangan nak merempit sangat lah kot , ya adik-adik abang-abang . hargai kaki kamu :) dan lepas ni macam mana lah gayanya wad medical ?


okay lah assalamualaikum




No comments: