Followers

need to say

assalamualaikum




saya tak tahu kenapa , hari ni sangat tension . rasa malu dan tebal muka dengan salah orang lain yang dilemparkan kepada kita . rasa malu yang amat sangat bila dimalukan depan orang yang educated . rasa malu bila di cop tidak lakukan kerja dengan baik , walaupun itu bukan salah saya . i know my job , ya Allah malu sangat . saya takkan rasa marah bila saya kena macam ni jika benar saya yang buat salah . lagipun dah biasa kot dengan kena marah . cuma kadang-kadang lebih baik kena marah daripada dimalukan depan orang yang educated . dan yang paling malu , bila semua tu bukan salah saya . i know my job , i know my job and i know my job ! 




lebih baik diam , tanpa keluarkan suara , cukup lah hari ni saya dimalukan , lepas ni saya takkan biarkan lagi sesiapa sahaja yang nak jatuhkan and nak tindas saya . ya , kesabaran orang ada had nya . just for advice ,




 " jangan apabila di puji sahaja kita berada di depan , dan bila melakukan kesalahan , kita di belakang dan lepas kan kesalahan yang kita buat itu pada orang lain . itu bukan ADIL nama nya . itu PENGECUT ! "



saya juga ada perasaan untuk marah . dan saya amat terasa apabila dimalukan . jika saya salah , saya tampil ke hadapan , saya mengaku dan minta maaf jika saya yang lakukan . tapi jika orang lain yang salah dan kemudian dia past kesalahan dia pada saya . saya akan pertahan kan hak saya . dan saya tak nak berdiam lagi lepas ni okay . sabar saya ada had nya . saya boleh kena marah dengan kesalahan orang lain , saya masih boleh sabar . tapi bila saya dimalukan dengan kesalahan orang lain dan selamba dek je dia kata saya yang buat . oh no , itu saya tak dapat terima . ini mencabar krebiliti kerjaya saya sebagai student nurse .  macam perumpamaan lah kan , you tunding satu jari dekat i , yang selebihnya tunding dekat you . waallahualam . assalamualaikum 




" ya Rabb kuatkan kesabaran yang lemah ini "



p/s : bukan saya sorang je lah kan dah kena macam ni , orang lain pun dah pernah kena . jangan sampai yang kena ni bersuara and you pulak yang akan tanggung malu after you malukan kami . dan jangan over sangat nak kena puji atas apa yang orang lain lakukan . itu ambil kesempatan nama nya . wallahualam #peringatan buat diri sendiri juga , nauzubillahiminzalik





No comments: