Followers

saya masih saya yang dulu


assalamualaikum 

sory dah lama tak updated blog , serius busy sangat-sangat , sementelah pulak exam dah dekat , tapi kadang-kadang takpe lah kot sebab tak ramai sangat pun yang baca blog saya . tapi alhamdulilah still ada yang baca , terima kasih ya :')


saya bukan lah saja-saja nak hilangkan diri . baiklah , minggu lepas baru balik kemaman sebab dapat cuti , insyaAllah jumaat ni balik lagi sebab cuti raya haji pulak , sekejap je kan tahun ni dah masuk bulan haji . dan bila lama dah tak balik , saya ambil peluang untuk jumpa bestfriend-bestfriend , walaupun ada juga yang tak dapat datang . no wonder lah , sebab semua sekarang ada komitmen masing-masing kan ?


 kalau nak hang sekarang dengan kawan-kawan rasanya tak macam dulu lagi kot . sebenarnya , kawan saya ajak pergi tengok movie , seperti biasalah macam dulu-dulu , tetapi....ya ada tapi nya ...bukan tak nak . terlintas juga nak hang macam dulu dengan kawan-kawan , nak tengok movie sama-sama , shopping sama-sama , cari shawl sama-sama . cuma , saya dah janji dengan diri sendiri , saya dah tak nak tengok wayang lagi , shopping takpe..hee :)  jadi , ya Allah susah nak terangkan . cuma saya masih aqmar yang dulu , mungkin ada lain sedikit , mungkin ada yang tak sama , munkin saya jarang hang dengan kawan-kawan , tapi percaya lah saya masih aqmar yang dulu :') . sory nick , nanti kita keluar sama-sama , tapi bukan tengok movie , kita shopping-shopping okay ? hee :)



kadang-kadang saya rindu kehidupan yang dulu , dan disaat itu lah saya berfikir , saya bersyukur sebab Allah jadi kan saya yang sekarang ini , betul , rahmat Allah itu luas :') . 

masa saya mula-mula pakai tudung labuh , kakak saya sendiri macam tak percaya . dan bila saya gosok untuk pakai , dia siap cakap lagi 'aku tahu kenapa kau nak pakai tudung labuh adik , mesti style sekarang kan ?' dan saya berfikir , betapa saya  sebelum ini mementingkan style semata-mata dengan tidak menutupi aurat saya dengan sempurna  . sampai kakak saya cakap macam tu  , tak percaya nya dia


juga apabila berdepan dengan bakal-bakal nurse kolej saya , mesti ada yang pandang atas bawah atas bawah , sampai saya rasa tak selesa ,  tapi sekarang tak lagi . no wonder jugak sekarang dah ada kak senior yang tanya saya , sejak bila pakai macam ni ? dulu bukan awak pakai macam-macam kitorang ke ? awak "gewe" dengan ustaz ke ? dia ubah awak ? atau dulu awak memang pakai tudung labuh pastu datang kolej ni pakai shawl dengan skirt-skirt ?(maybe nak cakap culture shock ) , saya pun macam gelak je lah kan , mungkin kalau saya tak datang kolej ni , saya tak pakai macam sekarang , wallahualam , Allah saja lah yang tahu . dan bukan "gewe-gewe" ustaz yang ubah saya , saya tak jumpa mana-mana lelaki pun yang buat saya macam ni , it just datang dari diri sendiri .  betul lah dulu , itu semua dugaan di mana Allah nak uji saya . alhamdulilah , 


dari raya aidilfitri sehinggalah nak masuk raya haji ini , saya kekalkan penampilan saya yang sekarang , cuma kadang-kadang saya tak mahu kawan-kawan saya fikir , saya dah lain , hey , aku still qema yang dulu lah . kita still boleh gurau-gurau macam dulu , okay ? hee :)


assalamualaikum :) doakan saya dapat jawab final exam okay ?:)




1 comment:

Muhammad Ihsan Bin Ishak said...

Teruskan ya ukhti... Semoga hidayah itu terus bersinar di dalam kalbumu... (^_^)