Followers

Tuhan , jaga hati ini agar tidak lalai dengan mencintainya

assalamualaikum




saban hari , hati kadang-kadang memberontak . terlalu asyik terkenang tentang dia . sungguh lalai . saban hari fikiran terkadang merusut , asyik memikirkan tentang dia . sungguh lalai . Tuhan , sekatkan rasa cinta ini , terkadang aku bimbang rasa ini boleh mengalirkan air mata ku . yang sepatutnya tidak harus aku jatuh kan . aku lari dari mendengar soal dia . aku diam bila ada yang berkata soal dia . namun aku tak mampu menutup mata ku . Tuhan , ampuni rasa ini :') . aku tahu ada yang lebih berat ujian nya . ini bukan lah apa sangat jika nak dibanding kan ujian para anbia . ini bukan suratan , ini juga bukan kebetulan . aku percaya janji Mu , aku percaya takdir Mu . aku takut aku leka . aku takut dengan kecemburuan ku yang pada zahir nya aku tahu ia akan memakan diri ku sendiri .




aku tak berani . aku terkadang lemah . aku terkadang tidak menghiraukan rasa ini . tapi rasa ini masih ada . aku sendiri tak mengerti dengan rasa ini . aku rebah dengan rasa ini . Tuhan lindungi aku dari lalai dengan rasa ini . Tuhan kuatkan aku , lindungi aku dari putus asa . 




kata-kata cinta terucap indah , mengalir berzikir di kidung doaku , sakit yang kurasa biar ia menjadi penawar dosaku . butir-butir cinta air mataku , teringat apa yang telah Kau berikan untuk ku  , ampuni khilaf dan salah ku :'(


Tuhan , andai nanti aku jauh dan dia juga jauh , moga kami tidak jauh dariMu . dia yang terindah dalam hidup ini dan ia tidak akan berubah andai Engkau yang mengubahnya . aku percaya janji Mu ya Rabb :') . aku mampu hidup tanpa dia , aku mampu bernafas tanpa dia . ya , aku mampu . kerana Engkau yang memberi hidup ini kepada aku . biar hati ini ikhlas menerima , biar rasa ini pergi . biar jauh sejauh yang boleh . kerana aku , putus asa dengan rasa ini :'(



andai nanti , aku pergi dulu sebelum dia . dan aku tidak sempat melahirkan rasa ini . moga ini jihadku dijalanMu . Tuhan , jaga hati ini agar tidak lalai dengan mencintai dirinya :')



assalamualaikum



No comments: