Followers

semester kali ini

ini meja perjuangan , tapi ini pada mulanya . sekarang dah penuh dan tak tahu dah nak cakap apa


Assalamualaikum

Sejak naik sem 2 , busy lebih melampau dari sem 1 dulu . serius penat , sangat penat . kadang-kadang macam tak cukup rest , seriously saya nak rehat . assigment melambak , nasib baik buat dengan group , kalau buat sorang-sorang boleh tak tidur kot satu hari . stress ? jangan cakap lah . sangat stress . mana nak kejar ni , mana nak kejar tu . mana nak baca ni , mana nak baca tu . semua nya kena rushing .  dari pada pagi pukul 8 sampai pukul 5 , rehat pertama pukul 10-10.30 , rehat kedua dari pukul 1-2 . makan , solat then balik kelas balik . mesti lah kena get ready pukul 1.45 bila kelas start kelas pukul 2 kan ? pastu malam pulak kadang-kadang ada kelas BI tak pun ada kelas prep . lepas tu rollcall , lepas tu sambung dengan meeting assigment .  ya Allah , penat nya . tapi kena ingat jugak lah bukan saya sorang je penat , kawan-kawan lain pun penat .


Dan secara umumnya bila dah tahu markah pointer yang amat tak memberangsangkan , mula jadi semangat nak study . biasanya disini , sem 2 kena lah work hard sikit sebab sem 2 lebih payah daripada sem-sem lain . and masa sem 1 lah kita sepatutnya kumpul pointer bagus-bagus , then nanti cgpa boleh membantu , tapiiiiiiiiii , pointer sem 1 saya pun macam erm je . huhh . buat masa sekarang , masalah-masalah lain saya ketepikan dulu , saya perlu fokus yang penting ini dulu . ingat , belajar bukan sekadar nak dapat A , tapi nak banggakan mak ayah . oleh kerana ini  berkaitan dengan mak ayah , I will work hard , insyaAllah :’)


Kadang-kadang , lentok je kepala atas meja ke , atas katil ke , atas bantal ke , terus je tidur . tak de lah nak berangan-rangan dulu . tak de okay , tak de . phone bagai kan tiada , dalam sehari boleh kira je kot berapa kali text , call-call pun kadang-kadang tak de . miss call je yang naik , sebab mana boleh nak angkat kan . pergi kelas mana boleh bawa phone . habis tu kelas dari pagi sampai malam . ditambah pulak kolej dah jadi ala-ala the biggest loser . semuanya nak diet , semuanya tak nak makan sangat . lain pulak saya , yang dah memang stress , makan banyak yang teramat . lepas ni akhir bulan bila timbang , student lain semua turun buat , saya sorang je lah yang naik . tapi memang naik pun saya rasa . memamg naik . nama je nurse . haha 


majlis penutup orientasi


p/s : doakan saya di sini ya , insyaAllah saya akan kembali terbiasa dengan "kesibukan" ini





No comments: