Followers

tanpa mereka , saya bukanlah siapa-siapa

assalamualaikum




biar saya punya kekuatan untuk menaip entry kali ini . biar saya sekat air mata ini  . Allah give me strength . sungguh saya tak kuat di ketika ini . sungguh , saya perlukan mak ayah saya sekarang . saya cuba untuk berdikari sendiri . saya cuba untuk sesuaikan diri saya di usia 19 tahun ini . saya cuba untuk lebih menahan emosi . saya cuba untuk menyelesaikan masalah sendiri . tapi , tanpa mak ayah , saya rasa saya tak kuat . 




saya baru dapat call dari along petang tadi . mak saya agak tak sihat . ianya adalah satu kebimbangan bila pukul 2 pagi mak pergi emergency . dah dua kali dah . saya risau bila symptom tu tiba-tiba datang . along and adik beradik lain pun sama . and bila tak tengok sendiri keadaan mak serius saya tak tenang . saya dah call mak tadi and saya tahu dari suaranya . lain :'( . saya tahan dulu dan saya tak nak mak tahu saya sedih . everything mesti okay . saya kena kuat , sebab mak saya pun akan kuat . minta-minta sakit tu bukanlah sesuatu yang teruk . amin :'( 




saya ingat sem lepas saya demam . saya tak biasa jauh dari family dan bila dah demam and kena jaga diri sendiri , cari ubat sendiri kemudian mak tak de dekat sisi , ianya lain . saya call mak , saya nangis semahu-mahunya sebab masa tu ada gotong royong apa ntah , saya pulak dengan keadaan tak sihat , baru balik kerja dari wad yang sangat lah aktif hari tu , hanya Allah yang tahu betapa saya perlukan mak sangat . apatah lagi bila mak pujuk and tak henti-henti call saya , pastu tanya keadaan saya , mahunya tak nangis esak-esak ? dan masa cuti maulidur rasul baru-baru ni , saya demam jugak . masa tu nak otw balik mersing , dalam kereta saya pening sangat . mak rela cari kedai runcit , turun dari kereta dan lintas jalan untuk belikan saya panadol . padahal saya boleh je tahan sampai mersing , tapi dia usahakan jugak :'(




dan bila mak sakit , saya tak de kat rumah . saya rasa tak tenang dan wajarlah kalau saya agak emosi .walaupun kemaman ke kuantan bukanlah jauh sangat , masalahnya bukan senang-senang saya boleh balik , bukan senang-senang saya nak mintak cuti . so , saya kena tunggu dua minggu lagi untuk cuti mid sem . alhamdulilah , dapat jugak cuti . ya Allah , sembuhkanlah ibu ku , kuatkanlah dia , hilangkan lah segala kesulitan buatnya , permudahkanlah urusannya , 




saya jadi agak touching , agak emosi . apatah lagi bila saya dilantik jadi pengawas . walhal , saya sendiri rasa saya ini tak layak :'( . masa perjumpaan tadi , puan ada cakap pasal result . untuk jadi pengawas , result mestilah umph ! and masalahnya dalam sepuluh orang yang terpilih , semuanya diantara best-best student and why me yang diantara markah tercorot dipilih juga ? saya tak layak , saya tak layak . sungguh , saya nak tarik diri . tapi andai kata saya tarik diri , markah saya setiap subjek akan dipotong sebanyak 15% *saya tak tahu mungkin ini joke or apa* . ya Allah ,dah lah markah saya pun cukup-cukup makan untuk saya naik sem , apatah lagi kalau dipotong markah :'( . saya sangat rasa rendah diri bila diatara 10 orang tu , saya bukanlah diatara best student , tapi mereka selalu bagi semangat and say "takpe qema" . :'(




saya perlukan mak saya sekarang , saya nak beritahu semua ketidaktenangan saya ini . tapi saya tak nak mak risau . and please aqmar jusof sila berdikari sendiri dan selesaikan masalah sendiri ! dont be sad . Allah is always by your side :'( . mak...ayah....adik rindu....:'(





setiap manusia meningkat umurnya . ini mereka ketika saya berusia 19 tahun dan saya bezakan gambar mereka kesayangan ini pada gambar yang ditampal diboard meja study , sewaktu saya berusia 9 tahun . lain :'( . dah 10 tahun masa berlalu . saya sayang mereka kerana Allah :'(



biar orang kata saya anak bongsu saya manja . biar . sebab manja saya ni hanya untuk mak dan ayah saya bukan untuk orang yang tidak halal dengan saya . dan manja saya ini boleh bertukar mafia bila ada yang sesiapa yang berani apa-apa kan mereka . biar !


maaf , saya agak emosi di waktu dan detik ini :'(



assalamualaikum



No comments: