Followers

jaga hatinya untuk aqmar jusof

assalamualaikum

mungkin ini entry terakhir saya sebelum saya exam . atau mungkin akan jarang update blog lepas ni . okay tak janji . so , untuk entry terakhir sebelum exam , kalau cakap bab-bab cinta lagi boleh ? rasa ramai orang suka kan ? apa yang akan saya taip ini mungkin bakal mengubah sesuatu . sesuatu yang bagaimana ? okay nanti akan faham bila kamu habis baca sampai bawah


terkadang saya juga seperti orang lain . punya hati dan perasaan ingin mencintai dan dicintai . punya rasa rindu dan sunyi . punya seseorang dalam hati ini untuk dicintai . tak mahu sekali mengaggap cinta seperti kisah cinta bagai romeo dan juliet , rose dan jack (titanic) . yang kadang-kadang tak sempurna bila sangat menjiwai watak nora elena(nora elena) dan dhia(tentang dia) . ah ! angan-angan . yang kadang-kadang tidak semena-menanya akan menangis sebelum tidur . 

sungguh , dalam hati saya ini punya seseorang yang saya cintai . ada . saya bukan seorang yang tidak punya rasa , getar dan cinta kurniaan Allah itu . cuma , saya hanya mampu berfikir , sampai bila cinta ini harus bertapak dalam hati ini sedangkan ia tak memberi fungsi pada hati malah , ia makin menyakitkan hati . sampai bila ? lalu saya nasihatkan diri , agar jangan terlalu menyoal hati . hati tak tahu apa-apa . tugas hati salah satunya adalah untuk meyayangi dan menyintai sesiapapun yang diingininya kerana Allah swt . sungguh saya kalah dengan perasaan ini . sungguh saya sakit dengan perasaan ini . tapi yang sakit cuma mata yang ashik mengalirkan cecair jernih, sedangkan hati masih setia menunggu . kuat benarkan hati saya ? :')

saya juga punya khilaf . saya tak berniat untuk memainkan perasaan siapa-siapa . juga kadang-kadang saya takut untuk rapat dengan siapa-siapa . bukan saya tak hargai perasaan mereka , cukup hargai tapi hati ini lebih menghargai cinta yang dulunya . sehingga saya sentiasa membandingkan perasaan sekarang dan perasaan lalu . berbeza . jika ada cinta kamu buat saya , saya tak mampu untuk kata lupakan . saya juga tidak akan biarkan kamu terus-terusan simpan perasaan itu . tapi andai kamu luahkan , saya takut . saya takut tak mampu nak balas . dan saya takut akan lukakan perasaan kamu . saya takut kamu terasa dengan saya . sungguh saya takut :'(

soal apa yang telah saya lakukan dulu , mematahkan hati orang lain walaupun pada mulanya saya tiada niat dan pada akhirnya ia terjadi juga .saya kejam . tapi punya hikmah juga disebalik kisah-kisah dulu . dan untuk kesekalian kalinya , saya takut . takut-takut kalau nanti ada juga yang akan patahkan hati saya . bukankah orang selalu cakap "bila kita buat mainkan perasaan seseorang , nanti orang lain pula yang akan permainkan perasaan kita " kan , ramai yang cakap macam ni , kan ?  tapi ini akan berlaku , bila dia tak pernah nak padamkan dendam dia pada orang lain . apa gunanya dulu , berbaur kata cinta dan sekarang peroleh kata nista ? maaf , sungguh saya tiada niat untuk lukakan hati mereka , cuma ia terjadi pada akhirnya .maaf 

saya masih simpan perasaan ini . masih menjaga perasaan ini . dan saya sendiri yang akan menjawab persoalan yang saya sendiri tanya . adanya dia dalam hati saya , menguatkan saya . biar saya cari redha Allah dahulu , mungkin ada silap yang masih saya lakukan . saya percaya janji Allah :') biar sakit menunggu cinta ini menjadi penghalang daripada saya melakukan dosa . sungguh saya mahu jadi yang halal buatnya . biar lafaz cinta ini terlafaz apabila saya menjadi halal buatnya . kerana saya tahu lain rasanya :') halal yang saya cari . jadi biar sakit hati ini bila menunggu . biar .

ya Allah , aku mencari redhaMu , dalam mencintainya  :'(

hati ini tak mahu mencintai orang yang salah . walausiapapun dia dalam hati saya ini , saya harap dia bukanlah orang yang salah . jodoh itu rahsia Allah . jodoh boleh membatasi sesebuah cinta itu , walaupun dia punya cinta sejati . jadi berfikiran positiflah . saya yakin dia akan kotakan janji dia dulu , sangat yakin . walau siapa pun yang hadir dalam hidup dia sekarang , siapa pun , saya tak boleh tergugat kerana saya tahu Allah jaga hati dia untuk saya . boleh jadi , kalau kedatangan saya nanti boleh mengugat imannya , maka ya Allah , kuatkan hatinya juga kuatkan hati saya :'(

cinta yang saya cari adalah cinta yang boleh membawa saya ke syurga Allah . walausiapapun dia nanti , dia boleh meletakkan syarat , tapi saya tidak akan meletakkan apa-apa syarat . cuma , cukuplah sekadar dia "tahu" .

tahu tentang tanggungjawabnya pada Allah dan agama
tahu tanggungjawabnya kepada ibubapa
tahu tanggungjawabnya kepada isteri dan keluarga yang akan dibina
tahu arah mana untuk syurga Allah :')


sejak blog ni ada , kira-kira setahun lebih yang lalu dah banyak hint saya taip dalam blog ni untuk mentionkan siapa dia . soal dia tahu atau tidak , dia baca atau tidak , soal ini yang selalu jadi persoalan buat saya . mungkin dia tahu , mungkin dia sedar , mungkin dia sedang membaca ini sekarang atau mungkin dia saja-saja buat tak tahu :') Allah selamatkan hati dia , Allah selamatkan hati saya ,Allah selamatkan hati "mereka" , dan Allah selamatkan hati readers saya yang tengah baca entry kali ini . insyaAllah . ameen :')



hari tu , saya ada pergi sekolah . saya tak sangka teacher pun  baca blog saya . sangat-sangat hargai :')


p/s : nanti akan ada yang akan tanya . habis tu shahir ? hahaha . okay shahir dongeng semata-mata



2 comments:

Hayatul Mohamed said...

Sebaik baiknye qema simpan perasaan itu pd diri sendiri, rahsiakan dari semua org termasuk lelaki itu sendiri :-).. tak payah bg hint2 nanti die ingat qema nak die confess plak..wlaupon qema x nak tp tindakan yg diambil adelah contrast.

Jadi kalau betul qema nk jaga hati, jgn bgtahu org terutamanya lelaki tu..itulah jihad qema :-).. all the best in protecting your heart.

aqmar jusof said...

terima kak haya :') yang penting jihadkan . qema ingat pesan kak haya . betul semua apa yang kak haya cakap :') terima kasih ! :)