Followers

dia yang masih belum kita ketahui siapa


assalamualaikum

pernah tak kita terfikir , persoalan-persoalan ini bila dikaitkan dengan "dia" yang Allah swt takdirkan untuk kita ? pernah tak ? pernah ? . saya ? almost ! haha . antaranya ?

1 . nama dia siapa?
2 . umur berapa?
3 . berapa tahun dia tua atau muda dari kita ?
4 . asal dari negeri mana ?
5 . kerja apa ? 
6 . rupa dia bagaimana ? dan etc pendek kata nak tahu semua

tapi , semua ni adalah rahsia Allah . Allah simpan janjiNya dan akan pertemukan kita bila sampai waktunya . cepat atau lambat , didunia atau disyurga , Allah tetap akan kotakan janjiNya . dan kita sebagai hambaNya haruslah percaya yang jodoh itu sudah ditetapkan . tidak kira siapa pun dia , dimana pun dia berada , Allah akan kenalkan dan pertemukan kita dengan cara Allah sendiri . di jabal rahmah mungkin , di depan kaabah mungkin , di pintu-pintu masjidil haram mungkin , di perairan sungai nil mungkin  , di depan eiffel tower mungkin , di tempat salji winter sonata mungkin , di hospital mungkin . di kedai runcit mungkin dan jalan tar masjid india juga mungkin kan ?


memilih ? perlu buat saya . tapi bukan terlalu memilih . bukan bercinta sekadar dipisah hidup atau mati , bukan bercinta sehingga akhir hayat semata-mata , bukan bercinta tanpa ikatan halal tapi bercinta hingga sampai ke syurga Allah . amin . :') 


saya sendiri belum mahu beri jaminan adakah benar seseorang itu "dia" yang diciptakan untuk saya . boleh jadi bukan dia , tapi kawan dia , boleh jadi bukan dia , tapi abang dia . dan untuk dia yang masih belum saya ketahui siapa , ingin saya khabarkan saya mencintai dia yang Allah takdirkan untuk saya tanpa sebarang syarat , walau siapa pun dia :') kerana cinta dihati saya adalah istimewa untuk "dia" yang Allah swt janjikan itu . tengok , saya tak tahu lagi siapa dia tapi saya dah sayang and cintakan dia . hebat tak ? hebat tak ?


untuk dia yang belum saya ketahui siapa ,

ehem, ehem . memang saya tak kenal lagi siapa awak . mungkin saya tak tahu lagi rupa awak dan persoalan-persoalan yang saya kerap tanya diri saya sendiri soal awak . tapi saya yakin Allah jaga hati awak untuk saya . dan jangan risau saya juga akan jaga hati saya untuk awak . saya tahu Allah beri yang terbaik untuk saya bila Allah ciptakan saya untuk awak . saya sangat percaya janji Allah kerana saya tahu Allah takkan pernah berbohong kepada hambaNya . walaupun kita masih tak tahu dimana kita akan dipertemukan , tapi saya yakin Allah akan perkenalkan saya dan awak dengan cara Allah yang tersendiri . dan kita sama-sama tahu perancangan Allah itu jauh lebih baik bukan ? biar sampai satu hari nanti , kita berjumpa dan bertemu atas keredhaan Allah swt :') . biar kita lestarikan kisah cinta kita dengan cara kita tersendiri . halal , nikah serta saling mencintai tanpa syarat . jika bukan didunia , mungkin disyurga :'( awak ingat ya :)



agak-agak dia pakai braces tak ? *dah buat dah dengan syahir dia haha*


p/s : saya sayangkan mak dan ayah kerana Allah swt :') saya sayangkan keluaga saya kerana Allah dan saya juga akan sayangkan "dia" yang masih belum saya ketahui siapa kerana ALLAH :') 

No comments: