Followers

status di wall (part 1)

assalamualaikum


kita online , kita baca status , kita taip status . dan beribuan manusia akan baca apa yang kita tulis . baiklah ini adalah part 1 . means status-status yang saya rasa tertarik je kan , saya tulis lah dalam entry saya . hehe . kadang-kadang saya ketawa baca status , kadang-kadang saya jadi muhasabah diri bila baca status , kadang-kadang boleh jadi juga saya rasa nak marah bila baca status . haha emosi habis !



ini kelakar sebenarnya . serius saya rasa kelakar . DIPERMAINKAN? satu perkataan yang orang taknak dilabelkan dalam diri masing-masing . tapi misalnya seseorang itu tak pernah rasa , but dia nak rasa . boleh je , cari je playboy or playgirl yang dah tentu korang tahu dia banyak skandal , ofcourselah korang akan rasa dipermainkan , dan sudah semestinya korang dah tak nak dengar ayat " dipermainkan" but at the same time saya nasihatkan , jangan terjatuh cinta betul-betul pulak sudah . nanti gila bayang macam mana ? siapa nak tanggung tu ? tapi jika still jatuh cinta , apa kata ubah playboy/playgirl ke arah yang lebih baik . means , jadilah hero/heroin yang mampu bawa dia ke jalan yang diredhai Allah :') . awesome



ni satu lagi ni , ini pun kelakar . saya tak rasa si punya account ni betul-betul nak buat lah kan . maybe saja-saja . tapi bila saya baca , saya tergelak eh . but kalau realiti , dalam percintaan korang sedang mengalami masalah disebabkan orang ketiga , cuba tabahkan diri dulu , calm down , jangan terlalu cepat melenting . first , jangan terus rujuk that girl/boy dahulu tapi rujuk pasangan korang dulu . why ? dapatkan penjelasan daripada dia dahulu , biasalah kan kalau ada gula takkan semut tak datang ye dak ? second , barulah rujuk orang ketiga tu , dan still kena calm down , sama-sama kaum kita mana boleh gaduh . tapi bila suasana mula jadi tegang dan hubungan menjadi retak disebabkan orang ketiga , maka beri satu soalan kaw mati punya dekat pasangan korang

" awak , awak ada dua pilihan , saya atau dia ?"

then dia jawab

" janganlah macam ni awak , awak tahu saya sayang awak , but at the same time , saya jugak sayang dekat dia (orang ketiga)"

sah , guwa cakap lu , maka tinggalkan lah pasangan anda . mana mungkin dalam hati seseorang itu mencintai dua orang sekali gus . walhal itu hanya perasaan keliru . dan secara logik akalnya dimalaysia ini , mana mungkin seseorang mampu berbagi kasih kecuali ada juga dalam populasi yang sedikit barangkali . okay ? tinggalkan dan jangan menyesal . asal kamu tahu , Allah jika Dia sudah takdirkan seseorang itu buat kamu dan berpuluh-puluh dugaan datang menimpa (contoh seperti orang ketiga ini ) , seseorang itu tetap buat kamu :')




ni tergelak bahak saya baca . seriosly , termasuk comment yang dibawah sekali . ayat pada mulanya saya "suka gurl berkerjaya , kerja ofis..., slack..." but part last tu "skirt paras lutut , kaler rambut.. " ya , setiap orang ada citarasa tersendiri . memilih ? perlu ! tetapi memilih ke arah jalan yang mampu bawa kita ke jalan jannah Allah . :') tapi bila kita fikir dari segi aspek positif , mungkin this guy suka "gurl" macam ni , sebab niat dia lain , niat dia nak bawa balik "gurl" itu ke jalan yang punya cahaya syurga ? ya ! that true ! lelaki as a imam , as a khalifah dia tahu tanggungjawab dia . saya percaya this guy tahu , dan niat dia baik . "cool and stylo beb..metropolitan gurl"  . ya cool , stylo , metropolitan girl hanya untuk dimata dia , bukan untuk tatapan lelaki lain . mungkin ini maksud this guys :)

itu sahaja . status wall buat hari ini . terima kasih :)


p/s : saya pernah buat entry pasal wall status facebook yang salah ertikan




No comments: