Followers

ada sesiapa yang merindui saya ? haha


assalamualaikum

siapa rindu saya angkat tangan please ? haha . okay , dah masuk semester baru ,
 maka bermulalah episod saya menjadi "busywoman" . saya jarang online , 
apatah lagi nak taip
 blog ni . memang tak lah kan kalau ashik busy je memandang .
nak bagitahu jadual harian saya yang padat , 
takut korang rasa bosan pulak kan . padahal entry-entry lama pun
 dah agak kan . jadual saya sama je pun setiap sem . 
cuma bila dah jadi senior ni busy nya bertambah lah sikit 
. eceh eceh senior tuh . haha


okay entry kali ni maybe agak bosan . tapi bagi saya ianya awesome !
best jugak masuk semester 3 . ya lah kan , masa sem 2 dulu
lebih kepada pengenalan medical , surgical dan penyakit-penyakit 
untuk organ khusus jantung and paru-paru . so , cuba teka sem 3 ni 
saya belajar bab apa pulak ? teka teka , ah lambat ! untuk sem 3 saya belajar
lebih kepada kebidanan dan lebih kepada masalah-masalah perempuan .
saya ulang kebidanan . 
awesome sangat kot belajar bab ni . ofcourselah kan sebab 
saya perempuan
 mesti nak tahu itu dan ini . dan apa yang buat saya tak sabar sekarang ni ,

 bila time
 praktikal nanti saya dapat masuk labour room dan dapat tengok 
live orang bersalin secara normal ! yayy ! dulu nak sangat tengok 
orang bersalin depan mata , so tercapai jugak untuk praktikal sem kali ni 
 alhamdulilah . 


then , saya belajar lagi tentang sewaktu dengannya macam ibu hamil 
dan bayi-bayi ni lah .
nak terangkan panjang pulak nanti . hehe . so , semalam ada
buat rollplay untuk klinik ibu mengandung by group and each
group diberi nama klinik yang berbeza . tengok gambar jelahkan :)



so , ini klinik yang group saya dapat . soy rich . actulally semua group  dibahagikan dengan nama susu yang sesuai untuk ibu mengandung :P



palpation , untuk check keadaan bayi , untuk cari degupan jantung bayi . tu perut buatan je okay , nak nampak ala-ala ibu mengandung gitu . hehe



isi borang



time jawab-jawab soalan

dan keesokkannya pulak , maknanya hari ni lah . kan hari sabtu . cuti ! yayy . haha . saya dengan kawan-kawan berjinak lah dengan aktiviti-aktiviti kesukaan warga perempuan . ya , shopping ! haha


 ni sebenarnya cadangan kak lina(baju biru skirt putih) nak bawak kitorang pergi kedai blaq show room . then , saya jatuh cinta gila dengan baju-baju kat situ . so , borong lah 3 helai baju . nampak tak permainan boros dia macam mana ? haha . perhabiskan duit kerajaan bagi eh . haha . ohh btw , decoration dekat kedai tu cantik sangat . siap ada eiffel tower lagi . boleh lah berangan ala-ala pergi paris kan . hehe


kemudian , kita makan , ada gambar-gambar makan yang lain tapi lambat gila nak upload . sempat yang ni je . takpelah nampak jugak makan :P


itu sahaja kot . saya penat dah . jalan sakan kemain . sampai sini je lah . jangan rindu-rindu saya lagi . nanti ashik gugur je bulu mata saya . aiseh ! haha . kemain gugur . tak de pun orang rindunya :P

p/s : saya memang akan jarang online atau blogging sekarang .  macam biasa lah ayat ni kan "BUSY" 

thanks :)

No comments: