Followers

perjelaskan isu inrelationship

assalamualaikum



sedar tak sedar dah masuk hari ke-8 sudah kita berpuasa . alhamdulilah . cepat je kan masa berlalu . apatah lagi dunia saya yang sentiasa busy dan kadang-kadang bosan pun ada . kalau semester satu dulu ashik merungut + nangis je nak balik rumah . tapi bila dah setahun terbiasa dengan keadaan ni , dah kalis dah dengan apa-apa ke busy ian , walaupun mulut ni selalu merungut . haha . okay lali lali lali . aqmar jusof kuat merungut :D kalau perasan hari atau minggu je kan saya update blog . tu pun kadang satu entry sahaja . buat rajin dua entry . apa nak cakap lagi erk ? macam tak de idea =='

okay . oleh kerana cuti raya dah diumum . kelas terpaksa ditambah untuk cover cuti raya tu . means hari sabtu pun kitorang ada kelas . rasa macam blur je pergi kuliah hari sabtu sebab dah terbiasa cuti kan . nampak tak saya ni memang busy woman ? nampak tak ? kelas pagi sampai petang , assignment , kerja sekolah , ulangkaji , bertugas pengawas dan bla bla bla . dan ini membuatkan saya sangat penat apatah lagi sekarang ni bulan puasa kan . tak nafilah penatnya . jumpa katil dan bantal terus terlelap . 

adui , takde idea nak taip apa sebenarnya ==' tapi taip jugak kan ? annoying betul aqmar jusof nih ==' okaylah cakap pasal gambar bawah ni lah . excited tak , excited nak tahu tak ? haha annoying lagi =='



bila je saya tukar profile kepada inrelationship . semua macam biar betul ?? siap ada yang hantar chat bagai lagi nak sahkan betul atau tidak . komen apatah lagi kan . tapi saya tak reply pun kan ? okay , macam ni . pertukaran status yang korang lihat tu memang betul . tidak saya sangkalkan . eventhough , saya rasa macam nak tergelak sorang-sorang baca komen masing-masing . tak rasa pun , memang dah gelak pun :P . nak-nak part bff saya berebut nak jadi pengapit . baru inrelationship bukan engaged lagi . ada yang nak tolong angkatkan makanan . ada yang bagi duit raya ? *motif mende miro nok bagi duit raya ?* ada yang kata peminat misteri frust menonggeng lah . frust lah sangat , padahal guwa langsung takde peminat . jadi semua macam tertanya-tanya siapa kah gerangan "sidia" kan ? ada tak ni tertanya-tanya ? ingat nak bagitahu siapa dia . apa ? takde yang tanya ? okay takpe lah , kita rahsiakan dulu ya . haha :P





 okay , tak payah nak berteka teki lagi . *drum roll please ! haha . saya ada terbaca dalam satu cerpen , manusia yakni hamba Allah , mereka punya inrelationship . inrelationship yang sangat agung . iaitu Allah swt . kita siapa ? kita hamba Allah :') kita hidup untuk siapa ? kita hidup untuk Allah swt . kita inrelationship dengan siapa ? dengan Allah swt ! :') itulah maksud saya bila saya tukar status di facebook

aqmar jusof changed single to inrelationship with ALLAH swt 

siapa kata saya single ? siapa kata kamu single ? siapa kata korang single ? kita ada Allah swt . kita tak pernah berseorangan . alhamdulilah . Dia sentiasa bersama kita . walaupun hakikatnya korang rasa saya inrelationship dengan someone kan ? ehem ehem . iya ! ada ! hehe *berbelit betul aqmar jusof cakap , tadi kata takde* haha . okay , dont worry , saya masih berpegang dengan prinsip saya " love after akad , barulah sweet " maksud saya disini , walaupun dimata manusia , orang yang single ni tak punya boyfriend atau girlfriend , hakikatnya Allah dah ikatkan hati kita dengan seseorang yang Allah pilih sebagai pasangan kita . trust me . im not a trickster , im only nurse :)


walaupun masih belum bertemu atau mengenali dia siapa . saya masih rasa getar yang menghubungkan saya dengan dia . doa . doa adalah senjata mukmin :') . Allah akan satukan kita dengan cara Allah sendiri . masa nya akan tiba . future husband , saya tak curang okay . saya dah jelaskan yang diatas tentang pertukaran status tu

* jadi apa kata sama-sama kita tukar status kita daripada single kepada inrelationship , inrelationship with Allah swt :') *

" apabila ketika mencari Allah , nescaya kita akan pertemukan cinta yang sangat agung"


p/s : fakta , saya tak boleh nak sebut inrelationship . s akan berbunyi seperti z :P

1 comment:

Anonymous said...

The recommendations you discussed here are really useful. It absolutely was such a fun surprise to have that awaiting me after i woke up to find this event. Thank you very much for the tip!