Followers

weekend iftar part 1

assalamualaikum


salam ramadhan ke-10 . ya Allah sekejapnya rasa dah 10 hari dah kita berpuasa . alhamdulilah :) okay , sebenarnya entry kali ni sepatutnya entry semalam punya cerita . tapi semalam saya penat sangat , tak sempat nak taip and loading gambar . jadi entry kali ni banyak gambar lah ya :)


bila tibanya hari ahad , means kolej saya akan off diet . masa nilah korang akan berdikari cari makanan sendiri tanpa mengharapkan persediaan daripada cafe lagi . uuuu..berdikari . haha . termasuklah bulan puasa . tak payah risau nak cari tempat berbuka dekat mana . sebab kat sini kita ada fresh lagi awesome bila berbuka ditengah-tengah padang dengan selautan manusia yang membawa bersama ahli keluarga , isteri , "couple" , kawan-kawan dan bla bla bla . actually bukan kat kuantan je kan ada macam tempat berbuka dekat padang , dekat kemaman pun ada cuma saya tak pernah pun pergi . kan better berbuka kat rumah . tapi kat sini , sebagai seorang student kita perlu dan wajib berbuka dengan style begini . 


malahan , (macam karangan) kat padang ni pun dekat sangat dengan masjid . so , after iftar bolehlah korang laksanakan terus solat maghrib dan terawih sekali . tapi , semalam saya dan kawan-kawan tak sempat lah terawih sekali sebab kitorang kena masuk sebelum 9.45 pm :) huh , panjang betul mukadimah .



sebelum pergi padang , saya singgah dulu dekat blaq show room untuk cari ole-ole buat raya . ole-ole kata kau . haha . ya , sedikit pembaziran disitu . takpe , sedikit sahaja kata aqmar jusof


#dah ubah dah style tudung . bila singgah dekat masjid sultan ahmad untuk solat asar , malas nak lilit-lilit bagai tudung . terus pakai bawal macam biasa . with one better ? with inner or without inner ?


dan perlulah berlagak ala-ala ayu gitu memandangkan semalam saya pakai jubah . hehe . sebenarnya kan selesa sangat pakai jubah ni . lagipun mudah sangat kalau nak solat . just pakai telekung kepala dan stokin . 



okay , ini siti norlinda , nama panggilannya besut . sebab dia berasal daripada besut , terengganu . salah seorang bestfriend here . apa yang paling saya suka keluar dengan dia ialah , saya lebih berjimat dan akan dapat barang dengan harga yang berpatutan . pandai tawar menawar dia ni . jangan main-main . and lastly , dia boleh tafsir lelaki ! jeng jeng jeng !



antara pelakon-pelakon awesome julai 2011 . kita tak sama umur pun , mereka lebih tua setahun dua dengan saya , tapi pemikiran kitaorang lebih kurang sama . yang pasti , gangster dalam kelembutan itu ada . haha , kemain !




ya Allah , dah lah menaip ni siang . kecur air liur guwa . takpe , rilek je dulu . hati ayam goreng adalah salah satu favourite saya . suka sangat ! nak-nak ayam PUTERI . orang duduk area kuantan tahulah kan . walaupun ianya tak berapa baik untuk otak , tapi bila kita fikir aspek kesihatan , okay apa buat tambah darah :P


with yuyu yang punya otak gila-gila tapi dia ni best student tau . 


after solat maghrib , dalam perjalanan nak balik asrama kolej 

habis je posing sakan ambil gambar pokok ict . jakun kemain . haha . ada beberapa orang gadis datang sapa saya and cakap nak ambil gambar sekali . saya ingatkan diorang tunggu kat situ , sebab nak tunggu turn ambil gambar dekat pokok purple tu . rupanya nak ambil gambar sekali . okay-okay takpe :P



saya ada lah tanya diorang belajar dekat mana . then , tak silap saya dengan cosmopoint . sebab kereta lalu lalang kuat sangat . betul dah rasanya saya dengar cosmopoint . and diorang panggil saya "akak" . haha , yang saya pulak duk bahasakanlah je diri ni akak :P even tak tahu pun umur berapa:)


bila dekat last nak bersurai tu . diorang cakap nak ambil gambar dengan saya sebab muka saya ada iras fida . itu je . pengaruh fida buat aqmar jusof menjadi orang lain diluar . er ? haha *tak sempat nak kenalkan yang saya ni aqmar jusof :P

okay , sampai sini je lah kan :) minggu depan insyaAllah saya akan berbuka dipadang lagi . yelah , tempat wajibkan . kalau ada rezeki , mungkin kita boleh bertembung . mana tahu boleh jumpa kawan-kawan dalam facebook and blog ni kan . takkan dalam alam maya je :)

terima kasih

No comments: