Followers

the busy woman

assalamualaikum

since saya kata nak buat entry pasal result . ya , rasanya ini lah entrynya ! tapi korang tahulah saya kan mesti tokok tambah hal-hal lain jugak . takpe jimat entry nak story dalam satu page je . ce ce ce . 

alhamdulilah . kan saya selalu cakap bila kita semua letak kebergantungan Allah , nescaya kita akan redha dengan setiap apa yang Allah berikan kepada kita . alhamdulilah , teka apa ? kami jururawat pelatih kumpulan julai 2011 lulus 100 % . *lap air mata . masa pengumuman result diumumkan pada hari assembly , kamilah yang handle untuk assembly kali ini . disebabkan sem-sem senior yang lain ada hal-hal tertentu . so , hanya semester 3 sahaja yang tinggal untuk handle semua tu . so proud of semester 3 sesi julai 2012 . hehe

hanya Allah swt yang tahu betapa happy nya+ sedih puan pengarah umukan yang group kitorang dapat 100% lulus . setelah hampir setahun menempuhi sem 1 dan sem 2 . akhirnya Allah dengar dan kabulkan doa-doa kami . terima kasih Allah :'D . but at the same time , saya masih rasa berdebar untuk tahu pointer . eventough kalau tak cemerlang sekalipun saya harap pointer kali ini lebih tinggi daripada sem lepas . aamin aamin aamin . 

saya dah usaha , work hard . padahal masa zaman sekolah ambil spm dulu tak pernah saya usaha sekuat ini .dulu , tak pernah saya berjaga malam selepas pukul 12 , tak pernah tak tidur untuk exam . tak pernah . tapi dekat sini , duduk asrama saya rasa feel bila orang lain study , yes kita pun kena study . macam mana pun kena jugak . takut betul dengan soalan-soalan kkm yang menduga akal . kadang-kadang terpaksa guna logik . tapi , dah sampai tahap lulus . tu dah lega dah hati tau :'D




bye semester 3 . hai semester 4 . hehe

bukan sahaja pengumuman result pada assembly kali ini . tapi group kitorang juga kena handle untuk pelancaran tabung kecemasan gaza . and untuk last minit . last minit i told you ! saya , yuyu and as terpaksa buat persembahan sketsa . ni pun rahsia . tak bagi tahu sangat pun dekat bebudak lain . hehe . suprise katanya . so , story kita pasal save gaza , boikot mcd and menderma . kitorang terpaksa buat sevara spontan . cuma kitorang just bincang flow jalan cerita tu je . thanks to yuyu dengan as yang sama-sama bagi idea untuk jalan cerita kali ini

cerita dia bermula dengan KLIA . trisha tengah tunggu kawan dia baru balik dari gaza dalam misi pertolongan . setelah balik , trisha nak belanja kawan dia , irma husnie makan mcd . then ada sorang rakyat malaysia yang buat tabung untuk minta derma bagi pihak gaza . tu lah serba sedikit jalan ceritanya :)


video persembahan kami . tapi taknak upload ke apa . malu malu malu !

then , malam tu ada sesi perkenalan dengan perlantikan majlis bersama pelatih . dan malangnya nama saya tercalon . kesian saya . :( kalau boleh saya dah tak nak ambil jawatan-jawatan dah . saya tak nak terima apa-apa tanggungjawab dah . cukuplah yang dah ada sekarang . selain nak elak stress , saya jugak takut kalau tak dapat lakukan tanggungjawab saya dengan baik . takut ni tau . takut ! tapi masa bila kena perkenalkan diri , cakap kat depan , pegang mikrophone , saya cakap dengan yakin . ni simptom aku bila pegang microphone , tak nak lepas , tak nak berhenti cakap ! why qema ? why !!! haaa . sepatutnya saya kena shaking dan buat suara jadi terketar-ketar . sepatutnya macam tu !




doakan saya . doakan saya kalah . pleaseee . sebab saya tak de hak nak refuse pencalonan ini T T

dan saya sangatlah penat . sangatlah busy . tak termasuk lagi practice untuk persembahan dinner 5hb/11 nanti :( tapi takpe , even busy sekalipun , tetap Allah bagi masa untuk rest . hari ni pun banyak kali tidur sebab nak ganti waktu tidur yang sebelum-sebelum ni . eh ? hahaha . dan satu lagi saya bersyukur , bila dan busy ni , kita akan lupakan dan taknak fikir hal-hal remeh . terus pandang hadapan lihat masa depan je . ce ce ce ce .


Allah takkan sia-siakan kita . Dia nilai setiap usaha kita :'D

p/s : dah tak sabar nak balik cuti semester minggu depan . nak jumpa anak buah baru . asif kautsar .dilahirkan pada 27/11/2012 . acu dapat anak buah lelaki kali ini . khalisa maisarah and asif kautsar ! tunggu acu balikkkkkkkk ! hehe

assalamualaikum thanks for reading 

No comments: