Followers

2013

assalamualaikum

rindu tak ? rindu tak ? rindu takkkkkk ? haaaa . bukan niat nak hilangkan diri . kena faham yang sebarang jenis modem untuk online sudah saya hapuskan . baik dirumah juga dikolej . broadband juga sudah saya terminated . jadi kuranglah saya bersosial di alam maya ini . okay balik kepada realiti , saya ada banyaakkkkk benda sebenarnya nak kongsi tapi ianya takkan dapat disampai dalam satu entry ini sahaja . so semua akan beranggapan saya akan mewujudkan entry-entry lain juga selepas ini ? iye idok ? haha . tengoklah title kan dah bagitahu busy , maybe tak boleh lagi selepas ini . haa , yang penting baca blog ni selalu kena feel lagi sedetik lebih ni . lagu favourite dari dulu sampai sekarang . hehe

baru sahaja menghabiskan cuti semester bebaru ini dengan mendapatkan lesen kreta . so alhamdulilah , saya lulus dan tak perlu lagi pergi kelas memandu . hoyeahhh ! once saya dah naik semester 4, tanggungjawab saya juga sudah bertambah , banyak benda yang nak saya selesaikan , banyak benda yang saya perlu lalui untuk tahun 2013 dan banyak impian yang saya perlu realisasikan . tu tak termasuk impian-impian yang tertunggak dulu tu . haa macam mana ni ? jadi untuk realisasikan dengan sistematik , saya sedar saya perlu lepaskan sesuatu yang perlu saya capai pada usia yang menginjak 20 tahun ini . its okay , sesuatu yang sudah ditakdirkan ianya tetap akan berlaku :)




and selepas ini tiada lagi cerita sedih , putus asa , hilang semangat . no more aqmar ! nikmati hidup yang Allah bagi ini dengan seadilnya dengan diri sendiri . sayang diri dengan hati tu sikit boleh aqmar jusof ? boleh ? haa insyaAllah boleh . lagipun 2012 banyak mengajar saya setiap erti meletakkan kebergantungan kita kepada Allah swt . dan 2012 lah tahun yang paling saya banyak berangan . yes i tell you . kuat berangan aku ni sebenarnya . tapi terima kasih Allah dengan 2012 yang sangat bermakna ini . terima kasih :)




lagipun berkaitan dengan hidup ni , kita sendiri tak tahu masa depan kita nanti macam mana . pendek kata hidup kita ni memang rumit tapi tanpa kita sedari yang kita boleh melewati masa-masa rumit kita . adat kita kadang-kadang kat atas dan kadang-kadang kat bawah . adat okay . saya sebenarnya baru sahaja melewati detik-detik putus asa saya . once bila ujian bertubi-tubi datang sampai rasa diri ni useless . nasihat untuk diri sendiri langsung tak makan dalam . bila sendiri tak dapat selesaikan sesuatu perkara . i feel down but bila saya ada baca blog budak tomato . tiba-tiba semangat tu kembali . tiba-tiba jadi macam orang baru . tiba-tiba nak berjuang hadapi setiap dugaan yang Allah beri . terima kasih Allah


' aku pernah putus asa dengan diri sendiri . bahkan acap kali , tapi tidak sesekali aku putus asa dengan rahmat Allah , terima kasih Allah swt " AJ

apa yang penting bagi saya , bila keadaan itu memaksa kita , then kita tak dapat nak selesaikan sesuatu itu , cuma dua kita perlu berfikir iaiti terima seadanya dan bertahan ! disitulah kita dapat lihat betapa kuatnya kita . sekali sekala pujilah diri sendiri , tapi dalam hati je ataupun cakap sengsorang . "you are strong aqmar jusof!' then Allah beri lagi kita peluang . baiknya Allah :D



"my dear 'diri' , saya mintak maaf sebab selama ni sia-siakan awak . saya sedia terima cabaran tu . even i have nothing special , tapi saya tahu Allah , Dia ada perancangan yang terbaik bagi saya untuk tahun 2013 ni . siapa cakap nothing special ? ada lah sikit kot , mana boleh bagitahu special apa . hehe 

setakat ini sahaja dari saya . doakan saya , doakan saya terus berjuang untuk masa depan saya . ingat , tiada lagi istilah putus asa ! dan ingin juga saya nyatakan disini , saya akan berhenti untuk menaip blog buat sementara . sementara sahaja . kalau dulu tiap hari update entry , lepas tu seminggu sekali , lepas tu dua minggu sekali , lepas tu sebulan sekali dan kali ini saya stop dulu ya . i will be back , dont worry . biar saya jalani kehidupan realiti saya dengan sebaik dan seadilnya dahulu dan selepas itu saya akan kembali lagi selepas ini dengan dunia maya saya ini . erk ? haha



tahniah my best friend, nick dah jadi tunangan orang . lepas ni fatin amani pulak . er ? haha . lepas tu tinggal aku sorang-sorang . kbye


and my dear muhammad hasef qausar . stay strong . acu doakan qausar sembuh dan acu yakin Allah datangkan orang-orang yang baik untuk rawat qausar . insyaAllah dipermudahkan major operation di IJN nanti . insyaAllah jantung qausar akan pulih and sihat seperti baby-baby lain . insyaAllah :'( aamin

always stay strong
AJ
     



No comments: