Followers

pretend to be strong

assalamualaikum

dah dua minggu start masuk kolej balik . dan bahang busynya subhanaAllahhhh.dan setelah dua minggu , malam ni je saya rasa macam cool and rileks sikit . hmmm alhamdulilah . tapi macam tulah eventough busy sangat pun Allah akan bagi jugak kemudahan . okay macam ni lah , maybe korang tak tahu kenapa saya terlalu busy semester kali ini . sebenarnya saya sudah dilantik menjadi setiausaha Majlis Bersama Institusi Latihan (MBIL) dan ini semua buat saya amat stress apabila mula dicalonkan dulu . 

memang keinginan saya untuk refuse ketika dicalonkan . tapi apakan daya saya untuk refuse kerana ini menggunakan kuasa veto dan pilihan orang atasan . tapi saya cool dulu masa tu sebab saya agak undi tidak akan memihak kepada saya memandangkan pihak lain yang dicalonkan adalah lebih layak . sebab keinginan saya untuk sesekali tidak akan masuk dalam sebarang perwakilan . cukuplah aktif dalam lakonan , persembahan etc yang hanya untuk group . lagipun kat sini semua perempuan takde lelaki . haa


with kak shazini :)

then , sedang busy practice untuk persembahan dinner. ketika itulah bahang-bahang stress datang . pada tarikh undian , saya amat-amatlah takut , sampaikan setiap undian roomate, classmate saya pengaruhi untuk TIDAK mengundi saya . siap main ugut lagi tau . sorry tau . then , bila sampai masanya kiraan undian diumumkan *muka hampa* nama saya disebut sebagai undian tertinggi dalam jawatan setiausaha . sebenarnya , saya agak kak fatin yang akan menang . sebab semua orang kenal kak fatin yang sangat lemah lembut , berdedikasi , tegas tapi ayu , semualah . apalah sangat nak dibandingkan dengan saya yang cakap tak berhenti bila jumpa microphone , lupa diri bila berada di pentas dan segalanya *mungkin orang yang betul-betul kenal saya je yang akan faham semua ni*



kemudian saya terima dengan seadanya.mungkin Allah pilih saya melalui undian mereka . dan mungkin ini adalah satu bentuk ujian yang Allah nak bagi melalui tanggungjawab ini . sejak masuk kolej untuk semester kali ini , masa tak pernah rasa nak cukup , tidur selalu lepas pukul 1 am untuk siapkan beberapa kerja , pakaian and tudung pun kekadang ambil yang ready je untuk pakai , mana nak ulangkaji lagi , nak attend assignment . tapi group saya amatlah memahami , untuk sem kali ni saya tak pernah lagi attend group discussion.hehe.but bila ada assignment yang kena buat , bila mereka yang sediakan power point , saya akan cuba untuk bentangkan pula esoknya , tapi baru sekali . hehe .

tapi walau terlalu busy pun , kalau boleh saya taknak tunjuk yang saya ni stress . walaupun sebenarnya dah dua kali saya menangis sengsorang . walhal , saya cakap saya taknak langsung tumpahkan air mata . tapi saya ni perempuan , apalah sangat tengok macam keras tapi hati ni lembut jugak kan .tapi apa yang paling saya rasa bermakna sangat sem kali ni , walaupun terlalu busy saya masih dapat attend usrah/daurah . tu pun kekadang lambat sampai sebab nak siapkan sesuatu dulu . tapi alhamdulilah , Allah permudahkan . and satu lagi saya dapat rasa ketenangan dan tak perlu fikir kerja-kerja saya yang melambak , minit mesyuarat , laporan , biro and etc . thanks to kak izzah yang selalu ingatkan saya  :) dan bila saya lambat sikit sampai akan ada kawan-kawan usrah yang akan call saya , bukan sorang dua tapi lima orang ! sebab tu lah kita takkan rasa keseorangan , Allah utuskan mereka untuk ingatkan sesama kita :')


sebahagian daripada alhubb huna

so , oleh kerana itu saya sentiasa perlu bertahan . sebaik yang mungkin . Allah takkan uji seseorang itu sesuai dengan kesanggupannya kan ? lagi pun kita kena ingat jika sesuatu itu berlaku kerana kehendak kita , kita bertuah tapi bila ia berlaku atas kehendak Allah , kita adalah sangat bertuah . sebab ? sebab ia berlaku atas kehendak Allah swt :')

sampai sini je kot . ada masa saya sambunglah lagi . ni pun berterima kasih pada as . sebab dialah saya boleh online dan taip blog ni haa . okay , apa-apa pun , doakan saya disini . selalu je kan kalau korang baca blog saya , saya mintak korang doakan saya . sorry , cuma saya sangat percaya dengan kekuatan doa . so , sama-samalah kita mendoakan sesama kita . baik kita kenal atau tak pernah kenal , ketahuilah saya juga punya rasa sayang dekat readers yang baca blog saya ni tau :) sebab korang sudi spend masa korang untuk baca semua entry-entry saya . thanks tau :')



assalamualaikum

No comments: