Followers

praktikal bermula

assalamualaikum :)




setelah habis waktu teory selama sebulan lebih ini dan tiba masanya untuk saya praktikal/kerja pulak . alaa , macam biasa tiap sem pun sama . cuma untuk kali ini , saya lebih fokus kepada komuniti . maksudnya , banyak praktikal dekat klinik lah . pergi sekolah bagi injectiion ATT untuk pelajar tingkatan 3 , ubat cacing untuk murid darjah satu atau tadika , health education untuk ibu mengandung dan sebagainya .

and juga akan masuk wad medical , surgical and ortho macam biasa . wish me luck for this praktikal . lebih baik daripada praktikal-praktikal lepas inshaaAllah aamin . isnin ni , saya akan menduduki OSCE . doakan saya lulus cemerlang and tak ketaq + gabra buat any procedure . inshaaAllah aamin :) and doakan saya dilindungi daripada melakukan kesilapan dan mendatangkan mudharat kepada patient saya nanti . nauzubillah . 




short update . thanks


No comments: